Yellow journalism at its finest from a Murdoch “rag”


The Sun newspaper in England ran a story with a photo given to it by one of the local British rednecks/islamophobes of a British bus driver praying in the bus he drove.  The article stated quite clearly the driver had forced everyone off his bus and inconvenienced them so that he could pray.  Turns out it was all a lie and it seems The Sun newspaper makes  a hobby of lying and inciting public passions against Muslim residents of the UK.

Here is more evidence of the Sun paper doing the same thing, entirely making up a story of supposed Muslim excess when there wasn’t anything to it.   By the time the smoke clears what’s left is a public that is misinformed, angry and mistrustful of one another and an industry that has profited from lies and deception.

I wish Mr. Raulynaitis had received a lot more than the paltry sum of 30,000 pounds for the Sun’s lies.  The Sun is owned by K. Rupert Murdoch’s News Corp which had revenues of 25 billion USD in 2006.  I would have suggested to Mr. Raulynaitis that would be a great figure from which to start bargaining  in settling his lawsuit against the Sun.

Advertisements